Reklamy dnes pronikly v podstatÄ› vÅ¡ude. Zdá se, že se bez nich neobejdeme, aÅ¥ se nám to lÃbÃ, nebo ne. Existujà prakticky na vÅ¡echny produkty, které nás jen mohou napadnout, a to vÄetnÄ› mobilnÃch her, tedy her na mobilnà telefony. I tÄ›ch je mnoho druhů, tyto reklamy se vÅ¡ak obvykle týkajà tÄ›ch, které jsou zadarmo.
Â
VÄ›tÅ¡inou spadajà do nÄ›kolika kategoriÃ. BuÄ vidÃme, jak se postava snažà vyÅ™eÅ¡it nÄ›jaký jednoduchý logický problém, kdy uspÄ›je v prvnÃch dvou Äi tÅ™ech, avÅ¡ak následnÄ› je poražena, aÄkoliv Å™eÅ¡enà je velmi snadné. To v nás má vzbudit pocit, že „já bych to zvládl lépe“ a touhu to dokázat staženÃm hry.
Â
Â
DalÅ¡Ãm typem je poráženà nepřátel, kdy vybÃráte, s kým budete soupeÅ™it, a po jeho poraženà zÃskáte jeho sÃlu. V tÄ›chto reklamách je Äasto i extrémnÄ› silný nepÅ™Ãtel, na kterého pak postava dojde dÅ™Ãve, než je pÅ™ipravena. PÅ™itom cesta, jak ji porazit, je jednoduchá. OpÄ›t to v nás má vyvolat touhu ji stáhnout.
Â
V neposlednà řadÄ› zde pak máme takzvaný nekoneÄný most, kdy opÄ›t vybÃráme, které upgrady a nepřátele chceme porazit, a zÃskáváme tak sÃlu. Postava zde samozÅ™ejmÄ› volà pomÄ›rnÄ› nevhodnou cestu, opÄ›t aby nás donutila ke staženÃ.
Â
Â
Zde je ovÅ¡em ona potÞ: když si nÄ›kterou z tÄ›chto her stáhnete, zjistÃte, že ve skuteÄnosti nenà vůbec taková, jak nám ukazovala reklama. Obvykle se jedná o kopii Candy Crush se spoustou mikrotransakcÃ, které nás nutà vkládat tam skuteÄné penÃze. To je koneckonců hlavnÃm cÃlem vÅ¡ech tÄ›chto her – vydÄ›lat na svých hráÄÃch. ProÄ jsou ale ony reklamy tak lživé?
Â
JednoduÅ¡e proto, že kdyby ukázali skuteÄnou hru, pak by nenalákali ani zdaleka tolik lidÃ. A to je nÄ›co, co potÅ™ebujÃ. Jen velmi malé procento tÄ›ch, kteřà si ji stáhnou, ji bude nakonec hrát. A z tohoto procenta opÄ›t jen malá Äást do nà vložà skuteÄné penÃze. Jde tu tedy bez nadsázky o každého ÄlovÄ›ka, a reklamy tomu musà být pÅ™izpůsobeny.