keyboard_arrow_right
Auto
Auto

Nákup autobaterie

Akumulátorová baterie dodává do palubní sítě vozidla elektrické stejnosměrné napětí. To zajišťuje napájení základních funkcí vozidla. Funkci startéru, dodávku paliva, napájení obvodů zapalování nebo žhavení, osvětlení a elektroniky.
Běžná životnost baterie je 3 – 5 let. Výjimkou nejsou ani desetileté baterie. Ale nic netrvá věčně a jednou přijde den D a hodina H, kdy baterie doslouží a je potřeba ji nahradit novou.
Plus pól je označen značkou +
Co je dobré vědět při jejím nákupu:

  • Olověnou startovací akumulátorovou baterii obsahují všechna motorová vozidla. Tak je známe už mnoho let. U novějších modelů vozidel vybavených start-stop technologií nebo u vozidel s rekuperací brzdného účinku jsou však potřeba baterie s technologií AGM nebo EFB. To je nutné rozlišit.
  • Napětí baterie. U osobních vozidel to je obvykle 12 V, u velkých náklaďáků pak 24 V.
  • Ampérhodinová kapacita, tu najdu na štítku staré baterie nebo na potisku jejího obalu. Při pochybnostech pak z technické specifikace vozidla. U starších vozidel, nebo u vozidel z druhé ruky, je však informací poskrovnu. Jediným vodítkem pro určení kapacity baterie je pak změření prostoru, ve kterém bude baterie uložena.
  • Polarita pravá nebo levá. Zjistím ji tak, že baterii otočím pólovými nástavci k sobě a je-li plus pól vpravo, je baterie „pravá“. Je-li plus vlevo, tak je baterie „levá“. Připojovací kabely k baterii mají obvykle nestejnou délku a neumožňují záměnu pravé polarity za levou či naopak.
  • Volit mohubaterii klasickou nebo bezúdržbovou. Klasická je se zátkami na každém článku a doplňování destilované vody patří k běžné údržbě. Bezúdržbová je zapouzdřená (bez viditelných zátek) a elektrolyt se nekontroluje a ani nedolévá. Náplň elektrolytu je v tomto případě jednorázový a výrobce garantuje, že jeho množství postačí po celou dobu životnosti baterie.

 Autobaterie, které už dosloužily.
Při nákupu přes internet je důležité zkontrolovat deklarovaný startovací proud. Ten bývá v rozmezí 600 – 800 ampér. Vyhneme se tak nedorozumění. Podobný vzhled mohou mít i baterie do invalidních vozíků nebo pro nouzová osvětlení a podobně. Startovací proud v uvedeném rozsahu však tyto baterie nejsou schopny zajistit.
 
Při nákupu v kamenném specializovaném obchodě je obvykle možné odložit baterii, která dosloužila. A to je velká výhodou. Klasická sběrna surovin ji neodebere, pokud v ní bude elektrolyt, který je nebezpečným odpadem.
Nové baterie se dnes prodávají naplněné elektrolytem, plně nabité, připravené k okamžitému použití. 

 


Auto

Není zabalení jako zabalení

Jestliže je někomu zapotřebí využít služeb poštovních nebo kurýrních služeb, musí se v první řadě zaobírat mimo jiné i tím, jak takovou zásilku dokonale zabalit. A to ne proto, že by šlo zase až tak moc o estetickou stránku věci, jak je tomu třeba u vánočních dárků, ale proto, že jde o ochranu toho, co se v takové zásilce ukrývá a co by mohlo klidně zbytečně přijít k úhoně.
dvě obálky
Zásilce je tak každopádně nezbytné dopřát náležité zabalení. A to bez ohledu na to, co se v ní ukrývá.
A do čeho že ji zabalit?
V mnoha případech je ideální volbou plastová obálka. A jistě už při pouhém vyslovení tohoto pojmu každému dojde, proč.
Takovýto obal je v první řadě nepropustný. Nehrozí tedy, že by se to, co je v takovém balíku, poškodilo během m přepravy vlivem vlhkosti, což je důležité (nejen) v případě zásilek obsahujících tiskoviny nebo textilní materiály.
Dále je takový obal dostatečně pevný, jen tak se neprotrhne, a i to je logicky nesporné plus. Protože poškození obalu by mohlo představovat riziko poztrácení něčeho z toho, co je uvnitř, a zase by to nepřineslo nic dobrého.
obálka s tajemstvím
Předností tohoto typu obalu je pak i to, že je z vnitřní strany začerněný a tudíž je pro kohokoliv během přepravy nemožné uzřít to, co se skrývá uvnitř. A tuto přednost pochopitelně ocení kdekdo, především ti, kdo zasílají něco tak jaksi citlivého na důvěrnost nebo potenciálně svádějícího ke krádeži během přepravy.
A nespornou předností je tu už i fakt, jak snadno se obsah do takovéto obálky vkládá a jak se tato lehce uzavírá. Je to daleko snazší než při použití klasických kartonových krabic a balicího papíru. A to už ani nemluvě o tom, že není třeba používat vycpávkový materiál, takže není taková zásilka těžší a větší, než jaká musí být, a její doručení vyjde levněji.
Takže se jistě shodneme na tom, že je takováto obálka užitečná věc. Na kterou se určitě vyplatí vsadit.

Auto

Jaké jsou výhody a nevýhody u elektromobilů?

Každý jistě zpozoroval, že automobily na elektrický pohon jsou více a více oblíbenějšími mezi českými řidiči, ale také po celém světě. Vyplatí se údržba a servis takového automobilu, oproti klasickým benzínovým či naftovým motorům? Veškeré výhody a nevýhody se dozvíte v následujícím článku.

Pokud přemýšlíte o koupi nového automobilu a jedna z Vaší volby je i automobil na elektrický pohon, tak jste tu rozhodně správně.
dobíjení elektromobilu

Mezi jednu z největších výhod u elektromobilu patří jeho provozní náklady. Jelikož elektromobil jezdí na baterie, tak se vyhnete výměně oleje, olejových filtrů nebo třeba svíček a spoustu dalšího. Servis a údržba elektromobilu je tak v podstatě minimální. Jako druhou největší výhodou je považována možnost nabíjení elektromobilu převážně kdekoliv. Stačí Vám jen dosah elektrické energie a dobíjecí kabel. Pokud elektromobil dobijete doma, v rámci levného nočního proudu, ušetříte tak dost prostředků za palivo. Další výhodou, kterou jistě každý ocení jsou nulové emise. Pokud tedy myslíte i na životní prostředí, můžete být s elektromobilem naprosto klidní. Nevypouští do ovzduší žádné chemické látky a máte tak nulové emise. Mezi poslední výhody pak patří vysoká spolehlivost a velmi příjemný pocit z jízdy. Jelikož elektromobil není složen se mnoha komponentů, šance na poškození některého z nich je zanedbatelná oproti spalovacím motorům. Navíc během jízdy uslyšíte naprosté ticho a to spousta řidičů určitě ocení.
sportovní elektromobil

Jako největší nevýhodu u elektromobilu se považuje vysoká pořizovací cena vozu. Průměrná cena elektromobilu se totiž v tuto chvíli pohybuje kolem jednoho milionu korun, a to od nákupu bohužel odradí mnoha řidičů. Mezi další nevýhody jednoznačně patří počet dobíjecích stanic a rychlost nabíjení. V České republice je zatím dobíjecích stanic jen omezený počet. Pokud se rozhodnete si pořídit rychlonabíječku, musíte se připravit na to, že si opět dost připlatíte. Dojezdová vzdálenost u elektromobilu také není některak valná. Pohybuje se kolem třista kilometrů v závislosti na stylu jízdy.

Je zřejmé, že koupě nového elektromobilu s sebou ponese, jak výhody, tak i nevýhody a konečný výběr bude na Vás.

Auto

Co je kde nového?

·         OTISKY PRSTŮ PRO BEZPEČNOST AUTOMOBILŮ
Německá společnost Continental se zabývá zvyšováním bezpečnosti automobilů. Zaměřili se na využívání nezaměnitelných biometrických prvků. Těmi jsou otisky prstů či rozpoznávání obličeje.

ü  Bezklíčové odemykání sice zůstane i nadále, ale k tomu, abyste nastartovali, bude nutná autentizace pomocí snímače otisků prstů. Tento snímač by měl být na startovacím tlačítku, takže řidiče nebude toto opatření nijak obtěžovat. Tento dvojí proces ověřování by měl výrazně zvýšit opatření proti krádeži.

ü  Řidičův obličej zase rozpozná vnitřní kamera, a tak bude moci automaticky přizpůsobit nastavení vozu (zrcátka, sedadla, teplotu, rádio i navigaci).
 
·         DÁLNIČNÍ POPLATKY V NĚMECKU
V Německu jsou řidiči od nutnosti platit dálniční poplatky zatím ušetřeni. Průjezd Německými dálnicemi je pro všechny osobní automobily zdarma. Ovšem v letošním roce i zde chtějí zavést dálniční mýtné, a to po parlamentních volbách. Nezbytné přípravy zavedení poplatků ještě zaberou několik měsíců.

ü  Počítá se, že poplatky pro osobní auta se za desetidenní užívání budou pohybovat od 2 do 20 eur. Dvouměsíční poplatek bude řidiče stát od 16 do 30 eur. A roční dálniční známka vyjde od 22 do 130 eur. Cena se bude odvíjet od motorizace i emisní třídy vozu, takže se prodraží starším autům i autům s větším objemem motoru.

ü  Německo je sice poslední velkou evropskou zemí, kde ještě doposud nezpoplatnili své dálnice, ovšem navržené mýtné odmítají němečtí sousedé včetně Česka, Rakouska nebo Nizozemska.
 
·         ZA ODHAZOVÁNÍ ODPADKŮ HROZÍ VE VELKÉ BRITÁNII POKUTA AŽ 75 000 KČ
S nepořádkem chce zatočit Velká Británie. Konkrétně si tam chtějí posvítit na neukázněné řidiče, kteří vyhazují odpadky z oken aut při jízdě. Pokuta sice není abnormální, vyjde řidiče v přepočtu asi na 3800 Kč. Pokud ale viník pokutu nezaplatí, může sankce narůst až do výše 75 000 Kč.

ü  Pokuty v této zemi sice nejsou ničím novým, ovšem nový je jejich způsob vymáhání. Pokuta je totiž udělena řidiči vozidla, který si to pak musí sám vyřídit s viníkem.