Videohry jsou stále oblíbenější volnočasovou aktivitou dětí i dospělých. Je tak pochopitelné, že jich existuje mnoho nejrůznějších typů různých žánrů. Ovšem některé věci mají společné, a v poslední době je to i nárůst mikrotranakcí. Ty v podstatě znamenají, že si nějaký předmět do hry či nějaké vylepšení kupujete skutečnými penězi. Jistě, může se zdát zvláštní, že by někdo byl ochoten si koupit například oblečení pro svou postavu ve hře, avšak ukazuje se, že takových lidí je poměrně hodně. Je jasné, že hráčům se tyto praktiky příliš nelíbí. Většina je přesvědčena, že pokud si koupíme hru za plnou cenu, měli bychom mít také přístup ke všem předmětům.
A ačkoliv je pravdou, že mikrotransakce začaly nejprve ve hrách na mobilní telefon, které byly zdarma, a kde jste si kupovali například další životy v Candy Crush, ovšem ukázaly se jako natolik ziskové, že se velmi brzy rozšířily i do běžných her.Zdaleka největší kontroverzi však budí, když jsou některé předměty, které dávají hráčům výhodu, například tím, že mají lepší staty nebo funkce, dostupné pouze tímto způsobem. Pokud je ona hra multiplayerová, pak mají ti, kteří jsou schopni či ochotni utratit skutečné peníze. Navíc je tento zvyk návykový, neboť se obvykle nejedná o velké částky. To nás většinou motivuje ke kupování dalších a dalších předmětů. Existují i lidé, kteří jsou schopni tímto utratit tisíce měsíčně, což samozřejmě není ideální.
Je tedy jasné, že tato praktika není zrovna ideální, zvláště pro hráče. Herním společnostem ovšem přináší velké zisky, a o to jim jde především. Právě kvůli tomu je koneckonců zavedli. Je pak na hráčích, aby ukázali svými penězi, zda se jim ona taktika líbí, či nikoliv. Bohužel, mnohé tyto exkluzivní předměty jsou příliš velkým lákadlem, stejně jako výhody, které přináší. Zdá se tedy, že herní společnosti budou tímto způsobem vydělávat dál.